מהומות קשות הבוקר בהר הבית: מטעני נפץ, זיקוקים ואבנים

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מהומות קשות הבוקר בהר הבית: מטעני נפץ, זיקוקים ואבנים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהומות קשות הבוקר בהר הבית: הבוקר, צעירים ערבים התפרעו בהר הבית, כוחות משטרה הפתיעו אותם ונמצאו במקום מטעני נפץ מסוג צינור.

    קודם לכן, נאסף מודיעין ע״י השב״כ והמשטרה אודות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, אשר התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית ומשטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לכניסה לשטח ההר כשהם ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.

    המתבצרים אספו אבנים וזיקוקין, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל ועץ חבלים שנקשרו לדלתות המסגד, שמשיות גדולות, רשתות ועוד, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית, בערב חג ראש השנה תשע״ו.

    כוח המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, הפתיע את המתבצרים הפורעים ונכנס לשטח הר הבית סמוך לשעה 06:45, במטרה לאפשר את תחילת הביקורים בשטח ההר בשעה המקובלת.

    מיד עם כניסת כוח המשטרה ומג״ב לשטח ההר, רעולי הפנים הפורעים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל אקצא וירו עשרות רבות של זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים.

    בנוסף נתפסו בכניסה למסגד אל אקצא צינורות החשודים כמטעני נפץ מסוג צינור, הצינורות נתפסו והוצאו מהמקום ע״י חבלן משטרתי.

    20150912234602 (2)

    יצוין, כי במהלך הלילה בפעילות משותפת של ימ״ר ירושלים ושירות הבטחון הכללי, נתפסו בחיפוש בדירה במזרח ירושלים מטעני נפץ מסוג צינור, קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה כולל זהותם של החשודים.

    במשטרת ישראל אומרים הבוקר כי "השוטרים, לוחמי היס״מ ומג״ב ירושלים פעלו בנחישות, באומץ לב רב ובמסירות, תחת מטר סלעים, זיקוקין, מוטות ברזל אשר הושלכו לעברם שחלקם נפלו בתוך המסגד, החלו להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד ובתוך כרבע שעה התגברו על כלל המחסומים וסגרו את דלת המסגד כשהפורעים בפנים".

    20150912234602



    2 תגובות

    מיין תגובות